Monday 29 August 2011

CARGOTOPIA 2011 ART_OCCUPATION homage to Juliano Mer Khamis

"..occupied territories should be seen as kind of ‘political plastic’, or as a map of the relations between all the forces that shaped it.”
The theme of the CARGOTOPIA festival this year is Art_Occupation and a homage to Juliano Mer-Khamis that was the co-founder of Freedom Theater and killed at the door of the theater in April 4 2011. Mer Khamis was a fearless artist, and a fearless human being. Arna’s Children and The Freedom Theater are only the two most visible parts of his legacy, a legacy that bespeaks the role artistic creation can play even amidst the most horrible depths of injustice and suffering. The Freedom Theatre will provide the children of the camp a tranquil environment to express themselves and create,” he wrote, describing the vision of the theater in 2006. To imagine the possibility of opening up a space of tranquility, of expression, and thus of possibility, in Jenin Refugee Camp, whose name has become synonymous with the most vicious and destructive brutality of the occupation, might be seen as madness. Its very existence is a testament to the power of the artistic tradition that Juliano embodied with such beauty and power.
".. territórios ocupados, devem ser vistos como uma espécie de" política de plástico ", ou como um mapa das relações entre todas as forças que os moldaram."

O tema do festival este ano é CARGOTOPIA Art_Occupation e uma homenagem a Juliano Mer Khamis, que era o co-fundador do Freedom Theater que foi assassinado na porta do teatro em 04 de abril de 2011.
Mer Khamis era um artista sem medo, e um ser humano sem medo. Arna´s Children e Freedom Theater são apenas as duas partes mais visíveis do seu legado, um legado que evidencia a criação artística pode jogar papel mesmo em meio as profundezas mais horrível da injustiça e do sofrimento. " O Freedom Theater irá proporcionar as crianças do campo de refugiados um ambiente tranquilo para se expressarem e criar", escreveu ele, descrevendo a visão do teatro em 2006. Imaginar a possibilidade de abrir um espaço de tranquilidade, de expressão e, portanto, da possibilidade, no Campo de Refugiados de Jenin, cujo nome se tornou sinônimo de brutalidade mais cruéis e destrutivas da ocupação, pode ser visto como loucura. Sua própria existência é um testemunho do poder da tradição artística que Juliano encarnado com tanta beleza e poder.

http://www.youtube.com/watch?v=Xr_4nk1x0a4&feature=player_embedded#!
http://www.thefreedomtheatre.org



No comments:

Post a Comment